Nieuw: de Maakplaats

Sinds dit schooljaar wordt er op De Peppelaer vormgegeven aan het creëren van een Maakplaats. Dit is een plek waar kinderen samen ideeën tot leven kunnen brengen en aan uitdagingen kunnen werken met verschillende materialen. En dit alles op hun eigen niveau. Het werken in de Maakplaats wordt gekoppeld aan techniekonderwijs en aan de thema’s van ons Onderzoekend & Ontwerpend onderwijs en past goed bij de onderzoekende werkwijze die hierbij hoort. De Maakplaats wordt ontwikkeld voor de groepen 1 t/m 8.

Wat kan er zoals in de Maakplaats worden gedaan? Als leerlingen een uitdaging tegenkomen tijdens het werken aan een thema, dan kan dit probleem worden onderzocht en uitgewerkt in de Maakplaats. Er wordt in groepjes samengewerkt en creatief en kritisch nagedacht om bijvoorbeeld een ontwerp te maken met low- en hightech materialen.